Bryllup & Fest +45 40 58 16 56 ⎮ Kontorhotellet +45 32 15 15 15
Frederiksberg Slot udsigt fra Sløtssoepalæet

Regler & Vilkår

 Lejemålet omfatter

Leje af festsal, Hall, Pejsestue, parkering på p-pladsen, adgang til to toiletter, adgang til anretterkøkken med 8 induktionskogeplader, 2 ovne, køle/fryseskab, køleskab samt 2 opvaskemaskiner, stole og borde, komplet service op til max. 80 personer, med alt hvad dette indebærer af almindeligt service, glas og bestik.

Adgang til Haven

Den gamle have omkring Slotssø Palæet må som udgangspunkt frit benyttes. Dette gælder almindelig, respektfuld færdsel i haven. Opsætning af telte, pavilloner m.m. er muligt efter aftale med udlejer. Børn skal holdes under voksent opsyn. Al færdsel sker på eget ansvar. Det er ikke tilladt at kaste ris, frø, kanel, peber eller lignende. Borde og stole til indendørs brug må ikke medtages i haven. Der må ikke parkeres på græsset.

Forbrug

Lejen inkluderer almindelig forbrug af varme, vand og el.

Rygning

Rygning er ikke tilladt i Slotssø Palæet, men kan foregå på terrassen, eller foran palæet. HUSK at benytte de opstillede askebægre. Det er lejers ansvar at de gældende rygeregler følges af alle deltagere. 

Pejsestuen

Der må kun anvendes bloklys i den gamle kakkelovn i Pejsestuen.

Lejen inkluderer ikke

Bordpynt, duge, servietter, lys og blomster – samt viskestykker, karklude, toiletpapir, køkkenrulle, affaldssække, musikanlæg (inkl. højttalere) og andet teknisk udstyr.
Dette er dog muligt at tilkøbe.

Tilkøb

Der er mulighed for at tilkøbe forskellige produkter og ydelser – se tilkøbsliste.

Slutrengøring

Slutrengøring er obligatorisk og faktureres ved booking, sammen med lokalelejen. Hvis der er behov for ekstra rengøring modregnes dette i depositummet. Det er udlejer, der vurderer, om der er brug for ekstra rengøring. Rengøring faktureres efter gældende listepriser.

Oprydning

Køkken, toiletter, terrasse og lokaler skal efterlades opryddede, al opvask skal være klaret og sat på plads. Ovne, kølefaciliteter m.v. skal være rengjorte. Borde og stole skal være stillet på plads. Al affald smides i containeren udenfor. Eventuelt ødelagt service stilles på køkkenbordet. Er der ødelagt inventar efterlades en besked på køkkenbordet. Udendørsarealerne skal være opryddet for flasker/dåser, affald, cigaretskodder m.m. Oprydning kan tilkøbes efter forudgående aftale (pris kr. 5.000,-).

Adgang til lokalet

Slotssø Palæets døre er forsynet med kodelås. Der fremsendes en adgangskode inden arrangementet, på mail.

Vilkår

Lejevilkår

Ved underskrift af lejeaftale, accepteres samtidig udlejers nedenfor anførte gældende lejebetingelser.

Ejendommen er totalt renoveret, hvorfor lokalerne skal behandles med respekt. Skader, der opstår ved forsætlig, uagtsom eller skødesløs adfærd, udbedres for lejers regning.

Børn må ikke færdes uden opsyn på trappe, balkon og uden for bygningen. 

Der må ikke udskænkes alkohol til personer under 18 år.

Der må være max 100 gæster inkl. personale i udlejers festsal.

Det er kun udlejers personale der må anvendes som serveringspersonale til arrangementer.

Overtrædelse af ovenstående betingelser kan medføre øjeblikkelig lukning af festen uden mulighed for erstatning fra udlejer.

Lejeperiode

Festsalen, hallen, pejsestuen og køkkenet kan overtages på det anførte tidspunkt i lejekontrakten og skal afleveres opryddet dagen efter kl. 06.00.

Såfremt der ikke er nogen arrangementer i Slotssøpalæets festsal dagen før festen, er det i nogle tilfælde muligt at lave en særaftale om overtagelse dagen før kl. 18 for en ekstra pris.

Betaling

Når lejeaftalen er underskrevet og depositum er betalt er lejeaftalen gældende. 

Udlejer har ret til at annullere reservationen, såfremt depositum og lejen ikke er betalt rettidigt. Ved annullation af aftalen, vil betalt depositum ikke blive tilbagebetalt. 

Ved ønske om reservation af flere gæster ud over det aftalte antal gæster, skal udlejer have besked senest 7 dage før. Der kan ikke foretages tilbagebetaling for lavere antal gæster.

Force majeure

Ved force majeure (strejke, ildløs, vandskade, forstyrrelser i el- og varme leverancer, lukning af festsal, m.m.) er udlejer berettiget til annullering eller indskrænkning af arrangementet uden erstatningspligt overfor lejer. Såfremt udlejer af tvingende årsag, er nødsaget til at annullere aftalen får lejer sit depositum og betalt leje retur. Der kan ikke gøres krav mod udlejer for eventuel annullering af aftalen. Ved manglende fremmøde har udlejer krav på fuld betaling for arrangementet. Slotssøpalæet returnerer depositum, evt. med fradrag til lejer efter endt arrangement.

Betaling af leje, øvrige udgifter og depositum

Senest 5 dage efter lejekontraktens indgåelse betales et depositum på 6.000,- kr.

Senest 180 dage inden arrangementets start indbetales lokalelejen.

Senest 30 dage inden arrangementets start indbetales øvrige udgifter, ekstra udstyr, teknik, planlægning og personale mm. iht til accepteret tilbud.

Afbestilling

Ved afbestilling 1-3 år før arrangementets start, faktureres kr. 6.000.

Ved afbestilling mindre end 360 dage før arrangementets start, faktureres 50% af lejebeløbet.

Ved afbestilling mindre end 180 dage før arrangementets start, faktureres 100% af lejebeløbet 

Ved afbestilling mindre end 30 dage før arrangementets start, faktureres 100% af lejebeløbet, øvrige udgifter, ekstra udstyr, teknik, planlægning og personale mm. iht til accepteret tilbud.

Erstatningspligt

Lejer er 100% ansvarlig for det lejede i hele lejeperioden. Lejer har fuld erstatningspligt overfor ødelagt eller bortkommet inventar/udstyr/service m.m. Erstatningsprisen er dagsprisen for genanskaffelse af nyt udstyr + 10%. 

Glas på stilk erstattes med kr. 80,-, 

alm. høje vandglas erstattes med kr. 40,-.

Såfremt der opstår mindre skader eller fremtrædende pletter på gulv eller inventar, påregnes et gebyr på 650,- pr. time for udbedring af skader.

Personale fra udlejer

Lejer ikke ansvarlig for det, af udlejers personale ødelagte service og inventar. Personalet og udlejer er ikke ansvarlig for skader på gæster eller skader/bortkomst af lejers og gæsters materiel/tøj mm.

Reklamationer

Hvis lejer ikke senest 1 time efter ibrugtagningen har gjort udlejer opmærksom på eventuelle fejl og mangler betragtes lejemålet som modtaget i fejlfri stand. Alle aftaler herunder mundtlige aftaler som ikke er påført lejekontrakten er ikke gældende.

Eventuelle reklamationer, herunder defekt eller mangelfuldt rengjort udstyr, skal være udlejer i hænde inden ibrugtagning af udstyret. Enten på telefon/sms/mail. Senere reklamationer modtages ikke.

Rengøring

Alt udstyr skal afleveres rengjort og der skal foretages grundig oprydning. 

Alt skal vaskes op og sættes på de anviste pladser i skabe og kurve, køkkenet skal ryddes og alle overflader skal tørres af med rene klude, termokander skal tømmes og skylles, alle gulve fejes, borde tørres af (også på underkanten).

Al form for skrald skal fjernes (også på toiletterne), udvendige arealer opryddes og holdes fri for affald. 

Sker der uheld som indbefatter kropslige væsker, er det lejers ansvar at sørge for at der bliver helt rengjort efter dette. Spildes der på trægulvene i festsalen forventes det, at lejer straks sørger for at der bliver tørret op og gjort rent efter dette. 

Udlejer forbeholder sig ret til at fakturere ikke-rengjort service til 3,50 kr. pr. stk. med et opstartsgebyr på 250 kr. og mangelfuld oprydning samt ekstraordinær rengøring faktureres til 650,00 kr. i timen. 

Støj 

Festen/arrangementet skal være tilendebragt senest kl. 04.00.

Alle døre og vinduer holdes lukket efter klokken 23.00.

Støjende aktiviteter på terrassen, i haven eller på gårdspladsen må ikke forekomme efter kl. 23.00.

Det er tilladt at spille stille musik i haven, så længe der vises almindelig respekt for husets naboer.

Det vil til enhver tid være op til personalet at vurdere, om lydstyrken skal sænkes eller om vinduer og døre skal lukkes, så festen ikke er til gene for husets naboer.

Den til enhver tid gældende politivedtægt skal ligeledes overholdes.

Konsekvensen af overtrædelse af støjreglementet kan medføre en advarsel og lukning af festen uden refusion.

Lejers ansvar 

Slotssø Palæet kan kun lejes af personer over 25 år. 
 
Lejer skal selv være tilstede under hele arrangementet. Er dette ikke muligt på grund af særlige omstændigheder, skal lejer udpege en anden ansvarlig person over 25 år, som er til stede under hele arrangementet. Kræver arrangementet myndighedernes tilladelse eller lignende, er lejer selv ansvarlig for indhentning af disse. Som lejer hæfter man for skader forårsaget af lejer selv og/eller dennes gæster, ligesom vi kontrollerer oprydning og stand ved aflevering. Såfremt alt ikke er i tilfredsstillende stand ved aflevering, kan fradrag i depositum samt evt. efter-fakturering forekomme.
 
Lejer er selv ansvarlig for hele arrangementet og for sine gæster, eksternt køkkenpersonale, musikere samt eventuelle varer, gaver, blomster, fadølsanlæg o.a., som man måtte bestille til arrangementet, eller som éns gæster sender i anledning af arrangementet. På samme måde er man som lejer selv ansvarlig for at modtage tingene, anvise korrekt parkering (på gårdspladsen) samt for at sikre, at gæsterne informeres om retningslinjerne for færdsel og ophold i og omkring Slotssø Palæet.
 
Lejer og denne gæster skal til enhver tid følge personalets anvisninger ift. overholdelse af Slotssø Palæets Regler og Vilkår.
Hvis lejer ikke overholder de gældende lejebetingelser, kan det medføre en advarsel eller øjeblikkelig lukning af festen uden refusion.
 

Forbehold for ændringer i lejebetingelserne.