Select Page
Frederiksberg Slot udsigt fra Sløtssoepalæet

FAQ

Hvad er Slotssø Palæet

 Slotssø Palæet er et palæ, som blev opført i 1910, som privat bolig. Efterfølgende har det været brugt som ferskvandslaboratorium og senest som de perfekte rammer for bryllupper og fester for private.

For virksomheder er Slotssø Palæet de ideelle rammer for alt lige fra teambuilding for medarbejderne, til den eksklusive middag for bestyrelsen eller de udenlandske samarbejdspartnere. Når du lejer Slotssø Palæet, får du adgang til hele underetagen, som består af et anretterkøkken, en hall, to toiletter, en pejsestue og en stor mødesal. Derudover har du også adgang til haverne omkring Slotssø Palæet. Du har selv ansvaret for dit arrangement, men kan tilkøbe forskellige ydelser, som f.eks. AV udstyr, møbler m.m. gennem palæet.

Hvad koster det at leje Slotssø Palæet?

Hvis du skal leje Slotssø Palæet uden forplejning, koster det 4.000 kr. for en halv dag (4 timer) og 6.000 kr. for en hel dag (8 timer). Derefter koster det 1.500 kr. pr. påbegyndt time. Hvis du ønsker at leje Slotssø Palæet til et heldags arrangement inkl. forplejning, koster det 649 kr. pr. person for min 20 personer. Forplejning inkl. morgenmad, snacks, frokost og kaffe/kage. Derudover kan du også leje det til korterevarende arrangementer, som f.eks. møder eller produktlancering. I disse tilfælde aftales prisen individuelt, afhængig af eventets varighed.

Hvor mange parkeringspladser er der tilknyttet palæet?

Der er tilknyttet 12 gratis parkeringspladser på grunden til Slotssø Palæet. Derudover er der 50 gratis parkeringspladser på Batzkes Bakke, som ligger 7 min gang fra Slotssø Palæet. Palæet ligger 800 meter fra Hillerød station og bus 301, 302 og 307 stopper 150 meter fra Palæet. 

Hvilket AV-udstyr har jeg adgang til?

Du kan enten selv medbringe dit AV-udstyr, eller du kan leje det af os. Ud fra dine behov, finder vi sammen den bedste løsning, som passer til lige præcis DIT arrangement.

Hvad dækker lejen af Slotssø Palæet?

Når du lejer Slotssø Palæet, har du som udgangspunkt adgang til mødesalen, pejsestuen, hallen, køkkenet og haven. Lejen dækker brugen af disse lokaler inkl. opstilling af borde og opdækning til max 80 personer, samt almindelig slutrengøring.

Skal jeg selv stå for maden til mit event?

Det er muligt at komme med egen kok eller catering, men vi hjælper også gerne med lækre løsninger, da vi har kokke tilknyttet Palæet.

Hvornår kan jeg få adgang til lokalerne?

Du kan få adgang til lokalerne, når din lejeperiode begynder. Har du valgt at leje et lokale i kælderen, hvor du kan opbevare dine ting som skal bruges til arrangementet, får du også adgang til dette, når lejeperioden begynder. Hvis du ønsker at få adgang til lokalerne før din lejeperiode begynder, koster det 500 kr. pr. påbegyndt time og kan kun ske efter aftale med Slotssø Palæet.

SKAL jeg benytte mig af jeres borde og stole?

Nej det skal du ikke, du kan frit medbringe egne borde, stole og service, når du holder et arrangement på Slotssø Palæet. Hvis du ønsker at benytte andre stole end Slotssø Palæets, skal du selv sørge for at bære de faste stole ned i kælderen før dit arrangement og op igen bagefter. Mod betaling på 1.500 kr. vil vores medarbejdere udføre denne opgave.

Hvor mange er der plads til?

Indenfor er der plads til max 81 personer ved siddende arrangementer ved runde borde á 9 personer, 100 personer ved biografopstilling og 100 personer ved stående arrangementer som f.eks. reception. Det er ikke muligt at spise udenfor, efter kl. 17.00, da der skal tages hensyn til Slotssø Palæets naboer. Hvis du ønsker at booke Slotssø Palæet til et heldagsmøde inkl. fuld forplejning er der to muligheder ift. antallet af deltagere. Den første er at I spiser ved samme borde som I arbejder ved og her kan der være 81 deltagere. Den anden er at I arbejder ved et sæt borde og spiser ved et andet. Ved denne løsning er der plads til max 40 deltagere.

Må jeg sætte telte op i Slotssø Palæets have?

Du må gerne sætte pavilloner og telte op i haven, så længe det ikke er til spisning eller dans og det er aftalt på forhånd med Slotssø Palæets personale.
Du skal selv sørge for at leje telte og pavilloner udefra.

Må jeg sætte andre ting op i Slotssø Palæets have?

Du må gerne sætte rekvisitter op i haven, hvis det er aftalt med Slotssø Palæet på forhånd. Du skal dog være opmærksom på at du selv skal sørge for at fjerne det hele igen inden næste dag kl. 09.00. Hvis ikke dette er gjort vil udgifterne til at få det gjort blive fratrukket depositummet.

Må vi spille musik i haven?

Nej, du må ikke spille musik fra musikanlæg i haven, da der skal tages hensyn til Slotssø Palæets naboer.

Kan jeg leje ekstra borde og stole af jer?

Du kan sagtens leje borde, stole m.m. af os. Vi har en tilkøbsliste, som du kan downloade her, hvor du kan se hvilke ekstra ting du kan leje hos os.

Må jeg selv stå for serveringspersonalet til mit arrangement i Slotssø Palæet?

Både ja og nej. Det personale som skal stå for serveringen til dit arrangement, skal godkendes af Slotssø Palæet, da vi skal sikre os at de har forstået og kan overholde husets regler. Du kan til enhver tid få anbefalet serveringspersonale af os.

Hvornår skal der være ro?

Når klokken runder 23.00 skal alle vinduer og døre lukkes og arrangementet skal fortsætte indenfor. Dette er fordi palæet har private personer som naboer, som skal kunne få deres nattesøvn. Festen må dog gerne fortsætte helt til kl. 04.00!

Må man ryge indenfor på Slotssø Palæet?

NEJ, palæet er røgfrit, så vi anbefaler at I stiller op til rygerne et sted i haven, eller foran palæet. Husk at cigaretskod IKKE må efterlades på området, men skal smides i de askebægere som står rundt omkring Slotssø Palæet.

Må jeg hænge ting op på vægge eller facade?

NEJ du må ikke hænge ting på væggene, eller facaden! Grunden til dette er, at huset er gammelt og både væggene og facaden er sarte og tager nemt skade. Hvis der er hængt ting på væggene, vil der blive trukket fra det indbetalte depositum.

Må jeg fyre konfetti af til arrangementet?

NEJ, der må ikke fyres konfetti af, hverken indenfor eller udenfor, da dette resulterer i ekstra rengøring, som vil blive trukket fra det indbetale depositum.